Rida i mörker?

Jodå det går också bra med Legobiten. Nu har det ju dessutom kommit massa snö igen och eftersom Hässelby ligger så nära stan så är det faktiskt ganska ljust även när solen har gått ned. Legolas blir verkligen tränad på miljöombyten i det här stallet :) Han var jätteduktig idag, red fram och tillbaka på vägen där det var plogat och bra fäste. Molle tömkörde samtidigt med Zauron och dessutom en liten Sigge hängde med (molles hund) men det brydde sig Legolas inte om. Han blev lite ängslig när Zauron gick hem före men det var inte så farligt och han blev snart sig själv igen. Vi övade lite övergångar mellan trav och skritt som överlag blev riktigt fina och stadig i form. Tog lite kortare sträckor galopp på slutet där jag kunde hålla ihop honom på ett helt annat sätt än tidigare, även om han inte riktigt är så ihop som man skulle kunna önska, men det är på rätt väg! Duktig! Ska förresten lämna tillbaka betten till Liqusini imorgon, tycker inte jag upplevt nån direkt skillnad. Däremot så provade jag ett annat Sprenger som jag lånat av Jenny idag. Tyckte han kändes trevlig på det så ska prova ett par gånger till och utvärdera om det är värt att investera i ett sådant. Det är ett tredelat med gummi runt mittendelen, 16mm tror jag.

Imorgon blir det vila för Legolas och jag ska försöka ta mig till Åby med Zauron och trimma lite istället.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jaa, vad jag vet var hon en av de första :) Det är riktigt häftigt, absolut! och väldigt inspirerande men med tanke på blåsvädret hon är i så hade hjälmen inte skadat efter allting ;)

2013-02-08 @ 03:06:48
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0