Fundersam

Åkte till Åby igår för att rida Lego. Men han kändes jättekonstig! När jag gick över i höger varv tyckte jag att han kändes halt! Hoppade av och Pär fick springa lite med honom men det syntes ingenting. Han är ju lite svagare i höger och brukar vara mer obalanserad där men det här kändes mer konstigt än vanligt. Satt upp och red lite till och det blev bättre när han kom igång. Pär filmade lite så jag kunde se hur det såg ut och det jag kunde konstatera var att han gick lite och tryckte bakdelen åt vänster men annars syntes ingen hälta varken fram eller bak. Han var helt torr i benen och har inga andra synliga symptom. Det jag kan tänka mig är att han har halkat i hagen och sträckt nån muskel eftersom det värmde ur lite eller att han är i växtfas, han har slagit en del i skor på sistone och det brukar ju kunna vara tecken på det. Vet inte vad jag ska göra, får väl ge honom skritt och vila några dagar och se. Dock är det ju svårt att se hemma för där kan man ju bara rida rakt fram och då kändes han inget konstig. Får väl åka till Åby framåt helgen och checka av på töm hur han ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0