stallet x2

Det är verkligen skönt att ha så nära till stallet! Har varit där två gånger idag. Först imorse där jag red ut med Karin och Hanna. Skrittade först en sväng och sen till trädan där vi kunde ta lite trav och galopp. Legolas var lite busig, först gjorde han ett litet luftsprång och sen sparkade han bakut. Han är väldigt lustig, man känner inte alls när det är på gång och efteråt är han lika lugn igen. Lurig häst! Det var ganska blött på trädan så det sög nog rätt bra i benen för han blev trött snabbt. Vi klafsade oss sen hemåt genom leran och sen fick han gå ut i nästa lerpöl = hagen. Verkligen trist väder nu, hagarna blir så hemska. Hoppas inte hela hösten blir blöt och regnig.

Åkte sen tillbaka på eftermiddagen för att rida Zauron. Även han fick ridas ut, mest lite jogging där vi galopperade och travade cirka 15-20 minuter. Var på ett annat ställe men det var väldigt blött och klafsigt där också så vi red inte så länge. Imorgon bitti blir det ett pass på banan och sen ska vi åka till Tutis på söndag morgon och rida för Maritha. Legobiten får vila imorgon och eventuellt tömköras på söndag eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken tid på söndag? Jag ska iväg på tävling, men behöver nog inte åka förrän vid nio typ

Svar: Rider 9-9.45. Så kommer väl dit ungefär runt halv 9. Kommer nog ha jackan på mig så då kan du prova då ju ;)
Emma

2012-09-28 @ 21:28:25
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Jenny

Jamen vad bra! Jag behöver åka kvart i nio, tror jag. Kika in i stallet när du kommer!

2012-09-29 @ 20:27:01
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0