Sådär bra träning

Ja, jag är inte helt nöjd med dagens träning. Med Zauron är man ganska van att han i princip alltid är likadan, ibland lite mer taggad men han är alltid arbetsvillig och svarar bra. Men idag var han loj. Redan när jag red fram var han inte riktigt på hugget och jag tyckte det höll i sig hela passet. Även om han travade fint på slutet och det kändes helt ok så fick man inte riktigt den där känslan som när han går super som han gjorde på förra träningen till exempel. Vi jobbade mycket piruetter idag, både hela och halva och det tog ett bra tag innan jag fick till det. Antingen blev han för loj, eller så vände han för mycket, för lite, tappade takten osv. Tyckte inte att jag fick honom riktigt mellan hjälperna så det var väl därför det blev så mycket problem. Hur som helst, efter ett par försök blev det bättre och till vänster får jag inte hålla för hårt i yttertygeln. När jag mjuknade där så vände han mycket bättre förutom en gång då han kastade sig runt istället. Höger funkade överlag bättre än vänster men även här tog det typ ett halvt varv innan vi kom på plats och fick till bra språng. 
 
Jag ska nog försöka rida två gånger innan tävlingen nästa helg, känner att vi behöver trimma ihop oss nu. Har blivit lite dåligt med ridning på Zauron de senaste veckorna så var nog lite ringrostig själv också.
 
Legolas ska nog få göra nåt i eftermiddag om det inte är skitväder. Blir nog på banan eftersom de flesta i stallet är och tävlar = ingen uterittskompis. Ska nog släpa fram lite bommar och trava/galoppera lite över! 

Kommentarer
Postat av: Ankie

Ja Lollo tränar ju visst Ratta så vi andra får ta oss i kragen och träna hårt för att slå Lurbo sista omgången ;) Rid fint de dagar du rider honom!

Svar: Ja eller hur! :) I will do my best!
Emma

2012-10-16 @ 07:55:29
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0