Äntligen lite uteritt

Hängde på Karin och Sam ut idag med Legobiten. Det är ju så sjukt lerigt och blött överallt så tyvärr minskar ju antalet ridvägar ganska drastiskt om man inte vill klafsa runt i lera. Vi skrittade förbi sommarhagarna upp mot stora vägen och sen vände vi där. Här är det typ traktorväg så den håller rätt bra för regn. Vi travade och galopperade lite på hemvägen, vände och red tillbaka för att få lite längre sträcka och sen hemåt igen. I början var Lego först, han var väldigt pigg men tyckte det var läskigt när farbror Sam skuttade bakom så han sparkade bakut två gånger. Sista svängen fick han vara bakom istället och då gick det bättre även om han skulle springa väldigt nära Sams rumpa, dock är Sam väldigt snäll och låter honom hållas. Det var iaf kul att få komma ut lite och slippa banan. I helgen blir det nån dag med tömkörning!

Imorgon ska jag rida Zauron och eventuellt på lördag också beroende på hur det känns imorgon. Hade egentligen tänkt rida nåt mer men tiden har sprungit ifrån mig och jag har inte hunnit. Det får gå ändå, jag red ju i söndags också. Känner mig dock otroligt opepp på att tävla men får försöka peppa till mig på söndag. Funderar faktiskt på att stryka mig från Högbo och bara rida Enköping efter helgens tävling. Om inte tävlingssuget finns känns det inte så kul att åka så långt och dessutom är det ju nationell så resultatmässigt kommer det ju inte bli någon höjdarplacering. Har lite fullt upp med skola och flytt också så det vore rätt skönt att ha lite mer tid till det. Nåja, har nån vecka till på mig att bestämma innan pengarna dras så får fundera lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0