Ett föl tittade ut!

Åkte ut till Zauron igår på kvällen för att trimma lite på banan. Mötte stallägaren när jag kom som var på väg nånstans, hon hade precis varit i stallet och tittat till det högdräktiga stoet på gården. Jag gjorde iordning Zauron på gången och när jag hade sadlat märkte jag att stoet hade lagt sig ner. Tänkte att hon kanske var trött med den stora magen men sen reste hon sig igen och började vandra omkring. Nästa gång jag tittade in tittade det ut ett framben därbak! Ringde till stallägaren som stod nere på Nelins i kassan, som tur var var hon ju inte så långt bort . Hennes dotter kom ut till stallet och snart därpå kom både stallägaren och hennes man. Spännande! Fölningen gick riktigt smidigt, fölet var ute på cirka 15 minuter efter lite hjälp från matte och det blev ett brunt hingstföl med stjärn. Jättesöt! När jag ridit stod det upp och drack mjölk för fulla muggar. Zauron tyckte det var lite spännande med en nykomling, han har boxen närmast fölboxen så han kunde se den genom gallret om han sträckte på sig.

Ridningen gick bra iallafall, jobbade mest på att få honom helt loss i högersidan och rund i formen. Jobbade till största del i galopp och avslutade med lite trav. Nästa pass är på onsdag klockan 3 på Åby för Marita!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt att få se en fölning! Själv förvakar jag via webben för stunden.

2012-05-08 @ 23:14:00
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0