Lite sen update

Red ju för Marita med Zauron i onsdags! Tillsammans med Karin och Sam åkte vi hem till Maritha på Hormesta för att trimma lite där. Jättefin gård verkligen, vi kunde rida ute på deras nyanlagda gummiflisbana i sommarvärmen. Skönt! Dock började det regna när Karin skulle rida så hon fick vackert rida inne. Hur som, träningen gick jättebra. Fick jobba mycket med att hålla honom kort i kroppen och aktiv och det gick super. Han var verkligen med på noterna. Började trimma lite skolor i trav som gick bra. Fortsatte med galoppslutor som jag har lite svårt att få till böjningen på tävlingen. Fick till dem riktigt bra nu och det kändes plättlätt. Gjorde sen några piruetter där jag faktiskt vände och de blev bra! Sen glömmer jag avsluta i tid så vägen efter blir krokig så det gick jag göra om men sen blev även det bra. Avslutade med lite serier där jag fick jobba för att få honom luftigare i bytena och det funkade faktiskt. Jag måste rida varje språng och aktivera honom för annars faller han ned och byter lite platt. Travade av på en superspänstig Zauron som gärna drog iväg i ökad trav. Man skulle tro att han var trött efter ett ganska intensivt pass men icke, han var verkligen på hugget! Han är så rolig att rida! Fick mycket beröm för att jag överlag hade honom mycket kortare och aktivare i galoppen och att formen var bra. Ser fram emot nästa helgs tävling, hoppas formen håller i sig. Zauron gillar ju värme, då blir han mjuk och smidig i hela kroppen men han blir sällan trött, så hoppas på vackert väder nästa helg!

Legolas och jag var ute och busade lite på en äng i torsdags med Erika och Cassini. Han skötte sig som vanligt utmärkt i både trav och galopp. Han börjar kännas lite matt så det passar nog bra med lite vila snart, tror han är inne i växtfas. På tisdag kommer Maritha ut och hjälper oss lite men sen blir det nog bara nåt pass till innan några veckors sommarlov för lillkillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0