Legolas är på gång igen

Har så sakteliga börjat sätta igång Lego igen. I lördags morse fick han springa lite på lina, han var väldigt pigg och busade till några gånger men lyssnade bra när jag röt åt honom att så fick man inte göra. Han är så en otroligt försynt häst som verkligen vill vara till lags och ser förskräckt ut om man blir arg på honom. Som tur är så behöver man inte bli det så ofta. :) Igår satt jag upp för första gången efter vilan, började men en promenad och tänkte att jag kanske skulle lina innan men jag hoppade över det för han kändes lugn och sansad. Tycker att när de är så unga blir de ofta trötta så snabbt och då vill jag inte "slösa" energi på att springa i lina (om det inte är fara för livet att sitta upp direkt såklart). Trodde han skulle vara laddad men han var riktigt slö igår! Fick gå på honom med skänkeln rätt bra ett par gånger och han kom igång bättre efter lite galopp. Tror att han helt enkelt hade glömt bort det här med ridning och att man måste jobba lite själv också ;)


Bestämde mig för att rida idag också eftersom han kändes såpass oriden igår. Och han var såå duktig. Idag var han riktigt framme för skänkeln, lite spänd i början och lekte giraff men slappnade av efterhand och sökte sig nedåt i både trav och galopp. Kan nog vara bra att köra på lite två dagar i rad och sen vila 1-2 dagar. Så imorgon får han vila, kanske blir en promenad bara, ska eventuellt trimma lite med Zauron, vi ska ju tävla på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0