Slut på livet som pirat

Kiri behöver inte längre ha sin huva med lapp på nu eftersom ögat ser jättefint och ut är varken svullet eller rinnigt. Såret på hornhinnan är dessutom så gott som läkt och pupillen är normal. Skönt att det har läkt så pass snabbt och okomplicerat. Stallkompisen Wallis däremot som nån dag efter Kiri fick nån infektion i ögat är fortfarande rinnig och svullen. Mystiskt att båda fick nästan samtidigt. Skulle hjälpa Maria att hålla Wallis igår när hon skulle droppa i ögat och Kiri blev så himla svartsjuk! Stod och la öronen bakåt, gick omkring och sparkade i väggen. :P Hon fick lite lugnande sen eftersom jag skulle rida och hon har vilat i ett par dagar. Och det var nog bra, för hon var ganska pigg och tittig ändå. Vi skrittade ut och kotränade lite. Vi kan nu stå nästan mittför (iallafall den närmaste kossan) och titta på dem utan att hon flippar ur. Nån dag kommer vi nog förbi. Dock hoppas jag att de tar in kossorna snart för det skulle göra mina skritturer betydligt enklare och roligare. Nu måste vi ju vända efter 10 minuter istället för att kunna skritta hela vägen fram och tillbaka. Nu är det sju veckor kvar till återbesök! Kör på 45 minuter denna vecka eftersom det inte blev så mycket av förra veckan. Sen ökar vi fem minuter per vecka till en timme och sedan är det en timme om dagen som gäller för de fyra sista veckorna. Mycket spännande att skritta kan jag meddela, eller inte. Nästa vecka måste vi nog åka till hovis också, var då 6 veckor sen. Tänkte försöka tajma in så vi kan sko om igen samtidigt som sista återbesöket.

På torsdag ska jag skriva BE-teorin. Så ni får hålla tummarna för att det går bra. Måste boka in lite körlektioner också så att jag klarar av uppkörningen sen. Känns som om det är framförallt manöverprovet som kommer vara klurigt. Men det ska nog gå bra det med!

Kommentarer
Postat av: Renée

Vad skönt att Kiri är bättre i ögat. :) Jag håller tummarna på torsdag och jag är helt säker på att det kommer gå jättebra. Manöverprovet behöver du inte oroa dig för sen, de har ju gjort om det så nu är det jätte enkelt fast man har fortfarande 10 min på sig. Du ska ju bara backa och parkera släp o bil mellan några koner. Inte svårare än att parkera transporten efter att man varit på tävling och tar max en minut. :) Så har man 9 minuter till på sig att rätta till det om man mot förmodan skulle kommit lite snett. :)

2011-09-06 @ 11:03:22
URL: http://www.dressagelife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0