Tre intervaller

Eftersom jag får öka med en intervall varannan dag kunde vi igår rida hela tre intervaller på 2minuter var i trav. (fick ju börja med två intervaller från dag 1) Red med Jenny och Disa igår runt den vanliga rundan. Disa har blivit lite rädd för bilar så Kiri fick agera bilsäker kompis. Sen dök en rullskideåkare upp som Kiri tyckte var livsfarlig och Disa fick agera rullskidesäker kompis. Roliga de där två damerna, som tur är är de rädda för olika saker och stissar inte heller upp varandra. Travade två intervaller på grusvägen på vägen hem, Kiri kändes avspänd och försökte smygöka lite som vanligt. Avslutade med att trava på galoppslingan vid stallet, men då tror jag Kiri var lite trött, kändes seg och stannade en gång och Disa fick springa före istället. Men hon är ju inte van att trava så mycket så det är väl inte så konstigt. Hon verkade dock väldigt glad i stallet sen, så jag tror hon mår bra av att äntligen få röra på sig mer igen, även om kroppen blir lite trött emellanåt.

Idag har jag intag i stallet, åker ut snart så jag hinner rida och mocka innan. Det är löshoppning i ridhuset idag, så Molle och Eva kommer dit med sina ettåringar vid 17-tiden, så ska hjälpa till med dem då! Ska bli kul att se Caligo hoppa, men han kommer säkert sköta sig galant. Hängde faktiskt på honom i stallet häromdagen och det var inga problem. Lika bra att vänja honom nu med allt, innan han blir stor. Nu är han så behändig storlek! Det är ju inte tal om någon ridning såklart, men bara att han vänjer sig vid att man hänger på honom så behöver inte det bli så stor grej sen! Blir ju först nästa höst som han kommer ridas in på riktigt. Det kommer väl bli jag som blir testpilot då, men det ska bli kul! Han är så himla go och snäll, kommer bli en ny Zauron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0