Time flies

Åtminstone när man är i stallet. Jag "tog ledigt" från skolan idag, hade ingen motivation att sitta där och nästan sova på föreläsning så tänkte att jag lika gärna kunde vara hemma. Jag har varit så extremt trött på sistone, hösten är verkligen inte min bästa årstid... Så jag åkte ut till stallet istället, red en sväng med Kiri, travade fyra (!) intervaller. Hon skötte sig riktigt bra idag och var stadig och fin i formen och lyssnade bra faktiskt! Gjorde en hel del förhållningar och halter redan i skritten så det var säkert därför det gick bättre i traven också. Sedan var jag i stallet och bara pysslade i två timmar. Mockade åt Kiri och även åt Disa och fixade foder o så. Passade på att skura Kiris krubba som blivit äcklig. Vi provade ett tag att lägga hennes eftermiddagshö i hörnet vid krubban och vattenkoppen eftersom hon drog runt det i boxen så mkt. Dock började hon stå och slaska med vattnet så himla mycket så krubban var konstant äcklig med vatten blandat med tuggat hö... Så nu ska jag prova det andra hörnet vid täckena istället, hon vill så gärna vara med och se vad som händer utåt i stallet. La det där igår och idag såg det mycket fräschare ut i krubban, så det verkar funka! Hon hade dessutom haft ned sin saltstenshållare, hon står och kliar sig mot den. Ska nog sätta den ovanför krubban så hon inte når den istället. De hittar på mycket tok hästarna, men jag ska nog överlista Kiri iallafall! ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Disas "originalsaltstenshållare" trillade också ner efter ett tag. Hon använde den som kligrej, men nyttjade inte saltstenen alls. Jag köpte och satte upp en sådan där hållare där saltstenen "står på högkant" och satte upp den mellan krubban noch vattenkoppen. Hållaren får sitta kvar som den ska och Disa slickar i sig salt.

2011-11-07 @ 21:09:49
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0