Tillbaka till sitt vanliga jag

En dags vila verkar ha gjort susen. Idag var Kiri tillbaka till sitt vanliga, pigga och alerta jag. Visst är hon lite jobbig då, men jag föredrar henne så jämfört med tuggummivarianten. Höll oss till galoppslingan idag, körde våra fem travintervaller varvat med skritt. TIll en början var hon stark, pigg och busig men på slutet lyssnade hon bra och travade taktmässigt och i bra och stadig form. Duktig häst!

Efter Kiri var det dags för Disa att röra på sig lite, då Disas matte har åkt bort ett par dagar. Vi red också runt galoppslingan och travade tre intervaller med mycket skritt emellan. Kändes riktigt bra idag, var ju bara andra gången jag rider henne och nu tror jag vi förstår varandra. Disa travade taktmässigt och var rund och fin i formen och lätt att reglera med halvhalter. Tack för lånet Jenny =)

Imorrn blir det ytterligare en vilodag för Kiri eftersom jag jobbar imorgon. Så hon kommer säkert vara väldigt pigg på söndag då. Har utsläpp då, men vet inte om jag hinner rida på morgonen, annars får jag åka ut efter jobbet och rida i ridhuset. Men om jag är hurtig och går upp tidigt så borde jag hinna! Får bli en tidig kväll på lördag istället helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0