Ofrivillig vila

Igår var det meningen att Kiri skulle ha en vilodag, hade intaget i stallet så var bara där och borstade och fixade lite. Jag upptäckte att hon hade ett litet sår i mungipan men trodde det skulle läka snabbt. Men idag hade det gått upp mer (trots att hon inte gjort nåt) så det fick bli vila idag med. Så hon får stå ett par dagar nu så det läker ordentligt. Hoppas hon håller sig lugn bara och inte blir alltför rastlös. Vågar mig inte riktigt på att rida bettlöst men kanske kan leda henne lite i ridhuset så hon får röra lite på sig.. Tror jag måste köpa ett längre bett till henne, har haft 11,5cm nu, men har sett att det sett lite tajt ut och det är troligtvis därför hon har fått ett sår. Fick låna ett 12,5cm av Åsa med Pistage, så ska prova det när munnen ser bra ut igen. Om det funkar bra ska jag shoppa ett nytt på söndag när vi ska till Globen! Skulle vilja köpa ett sprenger, de har så många olika modeller på tredelat, men de är ju så jäkla dyra plus att det kanske inte är så stor skillnad.. Hon funkar ju ganska bra på ett vanligt tredelat ändå. Vi får se vad det blir!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oturligt med munsår. Hoppas det läker fort!

Är det någon särskild sprengermodell du är ute efter? Jag har ju två varianter (WH Ultra & WH Ultra soft) som du gärna får prova, om du vill.

2011-11-21 @ 21:03:11
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0