Lyckad dag

Började dagen i skolan men efter två timmar så smet jag för det var dags att cykla ut till librobäck och köra upp för BE-kortet! Var lite nervös, eftersom min mamma hade kuggat på funktionsdelen (egentligen på en ganska obetydlig detalj men ibland är de hårda) samt Hanna som inte fått godkänt på körningen. Men jag tog det rätt lugnt och det gick bra. Backningen fick jag göra åt andra hållet än vad vi tränat, så det var lite ovant, men det löste sig fint ändå. Fick sedan köra runt på minimala gator ute i gamla uppsala samt backa runt ett gathörn, fick avsluta med en sväng genom svartbäcken och sen tillbaka. Gjorde inga stora missar tyckte jag och körprovaren godkände mig! Så skönt, speciellt eftersom det är dyrt att köra upp och som fattig student har man knappt råd att misslyckas. Nu är ju vår trailer som vi har nu inte för tung för B-körkort, men om vi köper ny sen behöver vi inte fundera på det iallafall!

Åkte sedan ut till stallet och red en sväng på Kiri som skötte sig bra. Pigg som vanligt och stundtals spänd men annars flöt det på bra. Mötte en idiot till bilförare som blåste förbi oss i en skåpbil vilket Kiri tyckte blev lite för mycket och skuttade lite. Kom även en annan stor bil med ett stort släp som hon också blev lite rädd för, men det var ingen större fara. Duktig häst! Hon ser mycket mer harmonisk och gladare ut överlag nu, tror hon tycker det är superhärligt att få röra lite mer på sig!

Kommentarer
Postat av: Renée

Stort grattis till körkortet!

2011-11-10 @ 11:16:04
URL: http://www.dressagelife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0