Hopp och skutt

Det är lite av Kiris specialitet. Hon är supersnabb och liksom trycker rumpan under sig och studsar rätt upp eller framåt. Hon har åtminstone inga problem att sätta under sig, men hon kunde ju göra det när jag önskar och inte när hon känner för det. Igår red vi lite i ridhuset, hann bara med fyra intervaller för sen var det hundträning så det var bokat. Kiri fick spel ett par gånger men än så länge sitter jag kvar och det är ju viktigast. Idag red vi runt galoppslingan och fick in fem intervaller. Några skutt idag också men hon var ganska snäll ändå. Imorrn kör vi sex intervaller och sedan blir det vila på onsdag. Ska nog ha sporrar på mig imorgon, hon kan bli oerhört nonchalant mot skänkeln när hon inte vill gå (som idag när vi skrittade förbi stallet och hon tyckte hon var klar). Ibland är hon så känslig så det räcker med att nudda henne men ibland stänger hon av helt. Ska prova med ett par sporrar och se om jag kan trycka på henne lite med mina korta ben. Svårt att komma åt henne när hon blir sådan. Red henne lite med sporrar innan skadan så jag tror inte hon kommer tycka det är nåt konstigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0