Duktig!

Satte som sagt på mig sporrar idag efter att ha grävt fram dem i skåpet. Ett par snälla, runda på ca 20 mm. Men de var väldigt effektiva. Jag utmanade ödet och bestämde mig för att prova att rida låtavägen där vi har haft problem ända sen kossorna gick där, men även nu efter de har gått in och Kiri har fått för sig att hon inte ska gå en meter där. Men idag kom jag åt henne, vi var visserligen ner i några diken men jag gick på henne och hon gav sig! Så det blev trav (med några försök till stopp) hela vägen fram till gården för att hålla henne i rörelse. Men hon var jätteduktig, fick massor med beröm så jag hoppas att hon kommer ihåg det nu till nästa gång. När vi passerat gården gick hon av sig självt sen. Och det får nog bli sporrar på i fortsättningen, skönt att kunna trycka på henne när hon blir så nonchalant, hon måste lära sig vem som bestämmer, den unga damen. Hon var väldigt nöjd efter turen iallafall, vi tog de två sista intervaller på galoppslingan hemma. Fattar inte hur jag ska komma upp i 15, måste nog minska på skritten emellan sen, annars rider jag ju hur länge som helst. Idag red vi 6 och var ute i 45 min. Vill ju inte rida för långa pass, då blir hon bara trött, även om det inte är så mycket jobb. Imorrn får hon iallafall en välförtjänt vilodag så tar vi nya tag på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktigt! Nu klarar ni er utan draghjälps-Disa. Iaf fram till nästa ko-säsong ;)

2011-11-15 @ 22:54:19
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0