Dagens

Grått väder som vanligt! Jag önskar mig faktiskt minusgrader och snö nu, det skulle åtminstone lysa upp lite grann. Sen behöver det inte bli minus 20, men kanske en 5-6 minusgrader! Red i ridhuset idag eftersom det redan var mörkt när jag kom ut till stallet. Helen och Disa var där samtidigt, så bra med Disa för hon bryr sig inte om vad Kiri hittar på. Hon skötte sig iallafall ganska bra, fick några ryck och hoppade iväg, men överlag så var hon med hovarna i marken. Red lite övergångar mellan skritt och trav, funkade ganska bra, lite seg igång på slutet, men hon började bli trött. Red också lite tempoväxlingar, det är hon jätteduktig på! Lyssnar bra både framåt och tillbaka och kunde bromsa mest för sitsen. Mot slutet var hon rätt trött, 8x2 minuter trav tar på krafterna. Orken är ju inte den bästa. Ska prova ge henne lite havre nu, hon har inte varit överkänslig mot havre förut, så jag tror det går bra. Men hon kommer få knappt ett halvt kilo så det är väldigt lite ändå. Och så får hon protein plus ett halvt kilo också.
Imorgon ska det vara sol enligt yr, så då ska jag passa på att rida ut. Blir nog svängen över hygget så slipper vi trassla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0