Dagens innefattade två hästar

Men inte riktigt mina två vanliga! Red ut med Kiri direkt när jag kom och därför blev det inget lugnande idag. Men det funkade bra ändå, föredrar henne nästan som hon var idag mot igår. Då var hon lite väl loj.. Idag var det pigg och alert som gällde, visserligen lite spänningar också. Men hon skötte sig bra, inget bråk och vid traven ville hon bara öka heela tiden :P Så det blev många förhållningar och halvhalter vilket hon tar bra, men sen smygökar hon igen! Men hon är fin och stadig i formen iallafall! Imorrn blir det vila då jag har min stallediga dag (ska dock till zauron och rida istället) och Jenny tar hand om Kiri. Men på fredag är det dags för tre intervaller, jippie!

Fick även rida på Disa idag då Jenny inte kunde rida själv. Alltid kul att rida andra hästar än sin egna (och nyttigt)! Tog ett tag innan jag hittade knapparna, men tyckte att det kändes ganska bra mot slutet iallafall! Disa är trevlig, går med egen energi och för lätta hjälper, såna hästar gillar jag. Sen hade vi lite meningsskiljaktigheter om vilket tempo och vilken form vi skulle rida i, men det blev också bättre mot slutet! Tack för det passet, Jenny, det var kul! =)

Trodde jag skulle rida för Ylva imorgon inför tävlingen, men ridhuset var uthyrt till mindre fyrbenta imorgon (hundar). Så jag ska trimma lite hemma på banan istället, får se hur det går. B:4 känns ju stabil, den kan vi, men det där FEI-programmet alltså, det är klurigt. Men men, det får gå som det går, är nöjd om jag lyckas styra runt på godkända procent på söndag. Har fått tidig start båda dagarna, suck. Startar ca en timme in i klassen, så det ser ut att bli runt halv 10 just nu. Synd bara att klasserna är så stora, måste vi ju vänta väääldigt länge ifall det går bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0