Bushäst!

Idag var jag nära att få mig en flygtur. Red den vanliga rundan och Kiri skötte sig exemplariskt. Var lite stark i traven och försökte smygöka som vanligt, blev lite irriterad på henne för hon lyssnade lite dåligt tillbaka och la sig på. Passerade också en traktor som var igång och en gubbe som stod och skyfflade ur skopan precis när vi gick förbi. Tack för den, han såg till och med att vi kom... Kiri såklart blev rädd och skuttade iväg, passade på att bocka lite men det var inte så farligt. Hon kommer snabbt tillbaka till att bli lugn vilket är skönt. Avslutade med att trava på galoppslingan och då passade damen på att busa. Bockade och studsade och jag hängde lite löst ett tag, men som tur är så ger hon sig rätt snabbt och jag satt kvar. Hon är sån, hon reagerar snabbt och är kvick som attan, men det går över lika fort som det kommer. Vet inte om hon reagerade på nåt (det var transporter och människor på parkeringen mittför när det hände) eller om hon bara var busig. Hur som helst, efter det travade hon vidare som om inget hänt.

Molle kom över och löshoppade med Caligo på kvällen sen. Han är nog världens coolaste ettåring, har aldrig varit i ridhus än. Men han fattade snabbt vad det handlade om och skuttade över som om han inte gjort annat. Hans kompis var också med och hoppade efterår men det såg jag inte så mkt av då jag var utanför och höll i Caligo. Han är så snäll med allt, står bara still och väntar. Kan verkligen inte fatta att han är så liten som han är!

Imorgon åker jag ut och trimmar lite på Zauron och sedan ska vi åka med Caligo och hoppa igen på Tutis. Därefter ska jag försöka mocka ut det mesta av Kiris bädd som blivit rätt äcklig och sen rida en sväng på bushästen. Så skönt med helgerna när man har lite extra tid för hästarna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0