Vinter

Ja det kändes nästan som vinter igår. Haglade mitt på dagen och det var bara några plusgrader och vinden kändes som om den kom från nordpolen.. Men det skulle visst bli lite varmare till helgen igen, synd att jag jobbar då bara. Var ut till Kiri igår, hon hade varit lite lugnare i hagen och boxen var mindre rörig. Hon var också lugnare i stallet och stod och åt medan jag mockade. I förrgår så skulle hon trampa omkring hela tiden. Vi skrittade ca 30 minuter i ridhuset, tränade lite halter som efter ett tag blev mycket bättre. Hon vill gärna bli lång in i halsen eller så står hon inte still. Gjorde också lite skänkelvikning som hon börjar förstå rätt bra nu, sen blir det ju lite vingligt och ojämn tvärning, men huvudsaken är att hon har fattat poängen. Tänkte försöka skritta lite ute nån dag, antingen på banan eller på galoppslingan, men då skulle jag nog vilja ha sällskap. Men hon har känts väldigt lugn och avslappnad nu, trots att hon inte får röra sig så mkt. Vi räknar ned dagarna, mindre än en vecka kvar nu..!

På fredag ska jag rida Zauron, nästa vecka är det dels programridning på tisdag för Svalling där vi ska prova på MsvB:4! Ska bli kul! Sen på fredagen är det tävling på Enköpings Fältridklubb, La:4 och MsvC:1. Blir sista genrepet innan finalen. Sen är det juni och då ska vi försöka hitta någon MsvB och rida!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du får haka på mig och Disa, vi ska bl.a ut och skritta på lördag. Disa är supertrygg att ha med som sällskap trots hennes ringa ålder.

2011-05-04 @ 17:25:08
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Helen

Ska prova spola sulorna, tack för tipset!:)



Vi ses i Enköping nästa vecka dårå!

2011-05-04 @ 21:09:01
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0