Första gången

Igår testade vi utebanan för första gången, Kiri skötte sig utmärkt som vanligt. I några avseenden är hon faktiskt en riktigt cool fyraåring. Som vanligt var det lite trassligt att sitta upp, har alltid det problemet ute, men det blir sommarens projekt, att träna på att sitta upp ute så mkt som möjligt. Kom iallafall upp till slut, efter ca 10 minuters vandrande runt stolen. Skrittade sedan 20 minuter på banan, lite skänkelvikningar och halter och serpentinbågar. Sen bestämde jag mig för att skritta galoppslingan ensam ett varv, ibland måste man ju vara lite daredevil och se vad som händer. Men det gick hur bra som helst, helt avslappnad, gick snällt förbi alla hagar med kompisarna i och fortsatte runt slingan som om hon aldrig gjort nåt annat. Duktig häst!

En annan grej som hon hade roat sig med i boxen var att gå runt och dra tänderna längs boxväggen och vid dörren så det var en hel del repor.. Men nu är hela boxen inkletat i anti-bit, så hoppas hon lär sig att så gör man inte. När hon har fått ett sånt fint stall och fin box ska hon väl ändå inte hålla på att förstöra! Ska åka till Hööks och köpa lite anti-bit på spray också, lite lättare att applicera.

Skulle ha ridit Zauron idag, men jag har blivit sjuk. Inte så farligt, men vill inte bli mer sjuk, ska jobba idag och helgen, så måste försöka ta det lite lugnt så jag orkar. Kiri får vila idag också, imorgon har jag utsläpp och sen ska vi skritta lite ute med Jenny o Disa (nya hagkompisen) innan jag börjar jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0