Duktig tjej

Vi skrittade vidare idag i ridhuset. Det är ju så himla kallt ute dessutom, funderade ett tag på att vara på banan, men så tänkte jag efter och om man skrittar ju 35 minuter så blir man nog rätt frusen. Så vi gick in. Hon var bra i munnen idag, har blivit bättre och bättre för varje dag, när jag började skritta henne var hon lite stum och ville vara väldigt lång, men nu börjar hon komma ihop till sitt vanliga jag. Halterna fungerade riktigt bra idag, ibland stod hon till och med kvar på tygeln! SKänkelvikningarna undan vänster var lite tröga, men hon kämpade på bra ändå. De undan höger går ganska bra. Försökte oss också på lite framdelsvändningar, så som vi fick göra för Roger men det är jättesvårt. Gjorde några runt en fyrkant istället och bara kvarts varv och då gick det lite bättre. Men antingen går hon iväg lite mycket eller så tappar hon bjudningen. Men det är en bra övning så den ska vi nog nöta lite! Imorgon åker jag ut runt lunch, kanske kan vara ute imorgon. Fredag blir det på morgonen och även i helgen då jag jobbar. Sen är det ju bara måndag kvar! YEY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0