Uteritt

Första uteritten idag på Kiri på länge pga av vilan och så. Red tillsammans med Ronno och Malin och vi testade en ny väg uppe bland massa hus, fanns massor att titta på: postlådor, släpkärror, soptunnor. Samt lite bilar som körde på den ganska smala vägen. Men båda hstarna skötte sig utmärkt, Ronno var nästan mer på tårna än Kiri ibland. Det är så skönt med hästar som kan spänna av och litar på sina ryttare även när det dyker upp läskiga saker. Det blev mest skritt men lite trav där isen hade smält på vägen, Kiri kändes fräsch och pigg!

Idag får hon vila och jag åker istället med Zauron till tuthammar och rider program för Roger. Hoppas att Åsa är där också, så ska jag prata med henne om stallplats. Jag har ju egentligen ingen brådska, men nu har de ju ledigt och vem vet när det blir ledigt nästa gång... Snälla Malin har erbjudit oss att ha Kiri hos henne i sommar, eftersom de ändå vill ha sällskap till Ronno. Då får hon gå ute hela dagarna och vara inne på natten. Känns som en riktigt bra deal, så även om jag flyttar till Tutis så tror jag att hon får vara hos Malin iallafall i ca 4-5 veckor, och då från juni. Problemet är att det kanske blir lite tokigt att flytta henne, för jag har ju en månads uppsägning på Hagelstena och då flyttar jag inte förrän i maj, och då är det bara en månad kvar innan hon ska åka till Malin. Så vi får helt enkelt se hur vi gör... Vill inte ha för mycket flyttande fram och tillbaka. I så fall kanske det är bättre att vänta till hösten och se om det blir ledigt på Tutis då nånting...

Underbar sol och varmt idag, våren närmar sig med stormsteg!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0