Tävlingen i Håbo

Oj ja nu flyter tiden iväg igen utan att jag hinner skriva. Hur som helst så var vi i håbo i helgen och skulle debutera msvB med Zauron. Han har ju bara gjort ett par medelsvåra starter i sitt liv med ca 60% som högst förut. Men vi siktade såklart på högre än så! På lördagen i msvB:3 gick det jättebra! Bra flyt, lite rak i nån sluta, alla byten satt på rätt plats och det mesta kändes bra. Tyvärr lite tråkiga poäng så vi fick 60,6% och hamnade precis utanför placering på det med 2p. Synd men så kan det vara. På söndagen regnade det och framridningen var inte jättekul, som tur är så behöver ju inte zauron någon lång framridning, så ca 15 minuter fick det bli men det räckte gott och väl. Han kändes jättefin inne på banan, skolorna blev riktigt bra idag (fick 7 på samtliga!) och byten var också bra, både enkla och i språnget. Vi hade 5 på skritten, en skrittpiruett samt en mellangalopp men annars var det många 7or och 6or i övrigt, så det blev 64,6%! Jättenöjda eftersom det var första gången i msvB:4 och jag låg dessutom i ledning när jag ridit! Dock var halva klassen kvar, men jag blev bara passerad av fyra stycken och kom femma! Så kul! Nu siktar vi på msvB:2 på UPK nästa vecka och sen ska Zauron få lite ledigt nån vecka i juli och inga tävlingar förrän i augusti igen. Då blir det nog Gripen, UPK samt div I. Får se om jag rider alla, jobbar ju också och har dessutom tänkt komma iväg på en utlandsresa med pär. Så vi får se. Men nu är jag taggad inför fler msvB och nu lämnar vi MsvC-klasserna för gott (Som roggan tjatat om hela våren).

Kommentarer
Postat av: Helen

Härlig debut! Grattis!

2011-06-20 @ 21:40:09
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0