Jump Club

Vilken fin anläggning! Ett sådant ställe skulle man ha alltså, måste bara spara X antal miljoner först.. Eller ha råd att låna.. Nåväl, skulle ju starta en msvC:2 idag, kerstin nilsson som dömde vilket bådade gott eftersom hon dömde när jag vann LA:4 på Jälla och hon sa fina ord om Zauron på prisutdelningen :) Red fram i ca 30 minuter, var ju inte lika varmt idag men lite svettigt var det. Han kändes ganska fin, hade ovanligt mycket stöd i handen dock och lite seg för högerskänkeln. Inne på banan så var han loj, hade dåligt tryck, vet inte om han reagerade på underlaget som visserligen var bra men inte vad han är van vid. Började med att jag höll på att rida mellantraven från fel bokstav men hejdade mig i sista sekund, men det gjorde att förberedelsen blev sådär och mellantraven lite hackig. Hade lite trassel i ena slutan där han slog upp huvudet en gång, var nog piloten som hade lite kort stångtygel. Galoppen flöt på bra, enkla bytena blev bra men i sista ökningen så svarade han dåligt och jag tryckte till honom ordentligt vilket gav resultatet i att han flög fram och bytte galopp. Reaktion iallafall men en trea i protokollet. Summa summarum en halvdan ritt med lite plumpar. Fick 59,11% och det var nog egentligen inte värt mer. Den som vann hade 64 och sistaplacerade 60, så utan missarna hade vi haft rosett ändå. Men så är det i denna sport. Bara att ta nya tag i Håbo, jag hade såklart 10kr för lite på mitt konto när pengarna skulle dras i fredags, men mailade till dom och det var inga problem, så nu har jag satt in lite mera. Funderar dock på att stryka mig från C:2 på söndagen så det bara blir en klass om dagen, men vi får se. Har ju inte avanmält innan anmälningstiden gick ut så då får jag väl betala ändå, så kanske lika gärna kan rida och bara köra en kort framridning och se det som warm-up för msvB:4. Ska rida Zauron på torsdag denna vecka, sen rider Molle och han får vilodag imorgon. Bara att ladda om..!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Ny tävling nya tag... Skönt att fler är "mänskliga" och kan göra ett dåligt resultat då och då ;) Ska bli kul å se er på lördag, hoppas vi rider i närheten av varandra! kramar och lycka till!!!

2011-06-16 @ 11:41:35
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0