Snöras

Red i ridhuset igår samtidigt som Åsa L och Jenny. Det rasade snö från taket vilket var vääääldigt läskigt. Men som tur var så reagerade varken Disa eller Pistage på det, så till slut lyckades även Kiri slappna av. Men hon far iväg ett antal gånger därinnan, dock så var hon faktiskt snäll, för det var inte mer än att hon tryckte in rumpan och försökte springa undan från ljudet. Inget annat bus, så det var inga problem att sitta kvar. Så hon var antagligen rädd på riktigt, hon är ju sedan tidigare väldigt ljudkänslig och hör allting. Hon var väldigt arg eller rädd när Pistage kom för nära, hon gillar inte att bli trängd. Med Disa går det mycket bättre, där lägger hon bara öronen lite bakåt när hon tycker hon är för nära. Men det går framåt med att möta andra hästar iallafall. Blev lite trav och skritt om vartannat, red i ca 40 min, blev inte så många intervaller som vi ska göra, men det fick räcka för idag att hon trots allt spände av och kunde trava lugnt och sansat på tygeln mot slutet. Var jättefin i munnen, red på remonten, tråkigt att hon ska trivas bäst på den, nu när jag har en sån fin aachennosgrimma. Men vi får väl köra på den ett tag, försöka varva lite med den andra också. Men det är ganska stor skillnad, hon är mycket lättare och mjukare i handen. Upplever att hon blir mera fast i munnen på aachen. Men jag tror jag också ska prova att ha den, fast utan aachenremmen. Hon går ju ändå inte och gapar, så det kanske kan funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0