Lugn häst blev knasig häst

Kiri har ju varit så himla snäll ute. Lugn och avslappad, nu mot slutet har jag tom kunnat skritta på lång tygel! Men nu är hon som förbytt. Senaste två dagarna har hon varit spänd, studsat hoppat och hållt på. Idag mötte vi först Anki och Kiri är ju lite rädd om sig när hon möter andra hästar så självklart började hon studsa lite. Hoppas det gick bra med er, Anki =) Sen skrittade vi en bit till, hon var först lite tveksam att gå åt motsatt håll jmf med de andra hästarna men sen gick hon snällt. Sen såg hon kossorna.. Som vi visserligen har sett förut men idag var de extra läskiga. Och en kosse rörde faktiskt på sig! Så Kiri blev skiträdd, kossorna också som började resa på sig och röra sig och Kiri blev ännu mera rädd. Ner i diket och upp på åkern och sen övade vi ofrivilligt passage. Kan ju säga att hon inte kommer ha svårt för det iallafall.. Hur som helst jag vände hemåt eftersom hon var så på tårna, det var ingen idé att bråka när jag var ensam, vill ju inte trilla av. Så vi taktade, passagerade, skrittade hemåt med en häst som var spänd som en fjäder mer eller mindre hela vägen till stalldörren. Suck. Vart tog min lugna fyraåring vägen? Vill gärna ha tillbaka den. Detta känns osäkert när jag måste ut ensam och skritta. Hoppas korna byter hage snart så blir det nog lite lugnare skulle jag tro.. Hon gillar verkligen inte dem...

Imorrn är det dags för att åka till hovis för att slå på skor i bak och sko om i fram. Var ju inte så längesedan men hon har varit så ömfotad så hon kan inte gå utan skor. Nu har hon fått låna tofflor av Zauron för att kunna gå ute på grusvägen, varav den ena försvann idag på åkern... Så det blir till att ta en tripp till hovis. Ska även rida Z imorgon och på söndag är det tävling, msvB:4 på Gripen. Ska bli kul, men har inga förväntningar eftersom jag bara kommer ha hunnit rida 2ggr sedan tävlingen i Håbo.. Men Zauron kändes fin förra veckan så förhoppningsvis är det bara jag som tappat lite form. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0