Back in Business

Hej Hopp!

Nu är jag tillbaka igen från ett underbart, varmt och soligt Kreta. Har verkligen gjort så lite som möjligt i en vecka, så himla skönt att bara koppla av och ta det lugnt! Kiri har efter rapport från Emeli skött sig bra, dock med hjälp av lite lugnande några dagar. Men sista dagarna hade hon ridit utan och det hade gått bra ändå. Så jag tänkte att jag skulle rida utan igår också, men hon var så jäkla pigg! Spänd som en fjäder och hur mycket energi som helst. Kommer bli långa 9 veckor som är kvar nu. Men som tur är har jag ju nu lite preparat som underlättar. Ska ge henne lite idag och se om hon kan lugna ner sig några hekto...

Zauron är också i fin form enligt Molle. Känns så skönt att kunna åka iväg och ända veta att han blir bra riden och jag behöver inte oroa mig för att tävlingen skulle gå sämre bara för att jag är borta. Han är verkligen en toppenhäst! Molle hade spanat in MSV:A på DM, så hon nu vet hon vad vinterns jobb kommer bestå av :) Om vi får lite styrning på piruetterna så är nog debuten i MSVA inte alltför långt borta. Dock vill vi ju bli stabila i MsvB och ligga stadigt över minst 65% (gärna högre) innan vi går upp i en så pass svår klass. Allting kräver ju lite mer av både häst och ryttare! På lördag är det dags för första omgången av div 1, ska bli superkul eftersom det är första gången jag rider i lag på denna nivå på häst. Har ju tidigare ridit Elit-lag på ponny, men nu tävlar man ju mot vuxna och också mot en del proffs.. (Typ Jeanna och Mads...) På torsdag ska vi prova att rida för Ylva för första gången, har hört flera som är väldigt nöjda med henne, så det ska bli kul att prova. Har beslutat att lägga Roggan-träningar på hyllan tills vidare, känns som om vi behöver komma mer framåt nu och få hjälp med de svåra grejerna.

Är ledig denna vecka också, så skönt efter att ha kört järnet hela sommaren på Bauhaus.. Om en vecka börjar skolan, men ny klass, nytt program och ny kurs. Hoppas det kommer vara kul och intressant. Har också hämtat ut min examen så kan ju numera titulera mig en kandidatexamen i ekonomi. :) Ska nog även börja söka lite jobb framåt hösten, kul att se vad man kan få eller inte få. Och om skolan skulle visa sig vara tråkig så kan jag ju bli vuxen och börja jobba istället då. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0