Studsigt!

Var det idag på Ronno. Det började bra, han låg på lite men kändes ändå rätt fin. Men sen blev det kaos i ridhuset. Det dök upp fler och fler och till slut var vi jättemånga och Ronno blev stressad. Till råga på allt kom lilla shettisen in och red omkring. Mycket spännande tyckte Ronno som var väldigt fascinerad av denna och tyckte att han skulle springa efter den utan Emma på ryggen. Så fort den kom nära flög Ronno i luften. Och mot 180cm har man inte så mycket att sätta emot. Jag försökte därefter undvika ponnyn och därmed undvika duster med Ronno. Som tur var red den inte så länge, utan gick ut sen. Så jag travade lite och sen avslutade jag honom. Galopp var inte att tänka på idag när han laddade så, han behöver mycket plats i galoppen, vilket inte fanns idag i ridhuset och dessutom när han riskerar att flyga i luften, så ville jag hellre nöja mig med trav och åka hem hel och välbehållen. Synd eftersom Ronno är väldigt rolig att rida annars och alltid positiv och framåt. Men det kommer säkert fler chanser att få sitta på denna jättehäst!

Kiri fick vila idag, luftas lite utan täcke när jag red Ronno. Imorrn blir det som sagt Mustang, återkommer om det :) See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0