Nystart!

Bloggen har ju legat nere ett bra tag nu. Det har inte funnits någon motivation att skriva nånting. Men nu gör jag ett nytt försök, dock får bloggen numera bli enbart en hästblogg. Vad som är på gång just nu är att Daikiri och jag gör ett sista ryck inför vintervilan. På lördag ska vi åka till Mustang och kolla sadlarna, hon har ju breddat sig en hel del sen i juni när vi var där sist, så vi får se om 29 tums sadlarna passar fortfarande. Tycker kanske de börjar bli lite trånga, men vi får se vad sadelgubben säger. Ska bli skönt att få en check av detta innan vilan, så kan vi komma igång direkt sen efter nyår.

På söndag ska vi rida för Uffe Lind, som kommer till Hagelstena. Har ridit för honom förut, men det var nog en tio år sen, när jag red ponny och vi hade en träningshelg för honom. Vad jag minns var han bra då, så vi får se hur det känns på söndag. Det ska bli spännande! Kiri fyller ju snart fyra år och jag hoppas att 2011 blir ett kul år för oss. Förhoppningsvis kan vi komma ut på nån lätt klass innan sommaren, sen till hösten blir det ju kvalitétstävlan och/eller unghästkval. Vi kommer förhoppningsvis hinna med några andra starter också under hösten. Det är lite kul att börja om med en unghäst, man kan bli glad över att kunna rida ett varv på 20-metersvolt i galopp. ;)

På måndag ska jag träna för gamla Roggan med mitt sidoprojekt. Har inte ridit för Roger på länge, så kommer förmodligen få skäll för min sits som säkert har påverkats av all unghästridning. Hur som helst, hästen heter Zauron och är 7 år gammal. Om allt går bra under vintern ska jag tävla honom till våren. Han har startat msvb tidigare, så det vore kul om vi kunde komma upp i samma nivå så småningom. Kommer inte rida honom jättemycket, men 1-2 ggr i veckan hade jag tänkt mig, hans ägare rider och tränar honom hemma, men hon vill inte tävla. Men så bra för mig, som vill tävla, men inte har tid med honom varje dag! Jag har ridit honom tre ggr nu, och det känns bra. Väldigt trevlig häst, som är välutbildad och lätt för hjälperna!

Tanken idag var att rida ut med Kiri tillsammans med Malin och Ronno imorse, men jag kände att det var alldeles för kallt för uteritt så tidigt, så nu får det bli ridhuset ikväll istället, eftersom jag har föreläsning på eftermiddagen. I söndags kändes hon riktigt fin, så det återstår att se om det håller i sig ikväll. I tisdags fick hon springa på lina, försöker varva hennes jobb med att rida inne, ute samt nån dag på lina. Klä er varmt idag, nu är vintern här på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0