Hemma igen..!

Nu har jag kommit hem efter några timmar på mustang. Det gick både bra och dåligt. Hoppsadeln som är lufttoppad tyckte han inte att vi kunde ha mer, eftersom luften delade sig på mitten så hon kunde känna bommen igenom, vilket inte är bra för hennes rygg. Alternativt var att pumpa den jättehårt, men då blir den ju hård och oföljsam istället. Så jag bestämde mig för att skippa den helt och försöka klara mig med bara dressyrsadeln istället. Den låg fortfarande bra som tur var, men vi fick den omstoppad. Fick känna på den gamla och nya stoppningen och det var stor skillnad, och den blir nu lite mjukare mot hennes rygg. Kiri uppförde sig bra idag, hon är ju alltid lite spänd vid sadling, men efter hon fått röra på sig, så släppte det lite. Hon kändes inte alls lika seg och trött som i förrgår, så vi provar Uffe-träning imorgon, så får vi se hur det känns då.

Jag beställde också nya ridstövlar!!! Hoppas verkligen de passar och blir lagom, tog en storlek mindre i vaden än de jag har nu, provade ett par med 36 i vidd och det kändes som om de var lite stora trots att jag hade långkalsonger och ridbyxor i. Så storlek 35 fick det bli, hoppas verkligen inte de blir för trånga... Det blev iallafall ett par Cavallo Pirouette Plus, med dragkedja. Dock kommer det dröja upp till 3månader innan jag får dem, eftersom de beställs nu och sen är det jul och allt möjligt emellan. Men det passar bra, då kan jag rida in dem i vår utan långkalsonger (om de nu skulle vara lite för trånga!) Imorrn har jag utsläpp i stallet och sen ska det putsas lite på grejorna inför Uffe-träningen. Slängde bara in allt idag och åkte hem, men kommer ändå ha lite tid över imorrn, träningen är inte förrän 12.15, så det passar bra.
Såhär ser de ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0