Zauron idag

Bra i travarbetet, fick jobba lite med att ha koll på ytter bak i öppnorna för att få ännu lite mera böjning och engagemang och därmed bättre kvalité på öppnan. Slutorna funkade fint, dock har jag börjat hamna lite till vänster igen i högerslutan. Måste verkligen komma på mig själv här och sitta över till höger annars blir det väldigt svårt att få hästen åt rätt håll. Ville jobba lite halva piruetter inför starten nästa helg men det gick sådär idag. Vänster var han riktigt dryg och tryckte sig utåt, bytte bak eller var jämfota. Fick till slut ta ett spö i ytterhanden och då blev det bättre men det var en bit kvar. Höger funkade bättre men tyckte ändå inte jag fick till nån bra känsla där. Det är så himla svårt med ingången i piruetterna, när jag väl börjat vända så hittar jag rytmen och sprången blir bra men de två första sprången är skitsvåra att få till bra. Men det är väl bara att öva vidare antar jag. Skam den som ger sig!

Vi övade också lite passage och fick även idag hjälp av lite snöras från ridhustaket. Väldigt effektivt :P Kommer mer och mer för varje gång nu och idag kunde vi hålla på längre sträckor och pusha på honom lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0