Våren är på väg!

Vårsolen värmde riktigt gött idag och snön smälter, härligt! Fler sånahär dagar tack! 
 
Började dagen med träning med Zauron som gick toppentoppen! Han är en sån arbetsmyra! Han fick gå rätt hårt och vi jobbade med passagen, tvåor och ettor, piruetter samt branta slutor i både trav och galopp och öppna på medellinjen. Men lika glad för det var han :) Traven kändes riktigt fin idag och det känns som att för varje träning nu så kan jag få mer uttryck och power, så kul när det går framåt! Piruetterna kändes också bra idag, inget strul i vänster nu även om den inte går att centrera lika mycket. Höger däremot är super, där måste jag bara se till att behålla energin och ha honom loss i högersidan. Sen är det bara att vända runt! Han var också väldigt duktig med passagen idag, Maritha tyckte jag skulle rida med spö ibland får att få mer energi och bakben nu när han har hittat gunget så det får vi träna vidare på. Hon tycker ju att vi ska kunna rida SvårB:1 inom inte allt för lång framtid så det är ju bra att vi får träna på de sakerna nu. Alltid bra att kunna ligga en nivå över det man tävlar! Molle har filmat typ hela passet i små snuttar så får se om jag kan sätta ihop en liten film på hur det såg ut idag. Det är ju inte långt kvar nu till debut i Intermediere I, tre veckor närmare bestämt! :D 
 
Väl hemma så red jag ut en sväng med Legolas och det var hur skönt som helst. Tog med mig ett kort ridspö ifall han skulle bli störig och lite testade han allt när vi vände hemåt. Men det var mindre än förut och jag fick fatt på honom rätt snabbt. Kunde sen starta och stoppa som jag behagade även hemåt. Vi både travade och galopperade och gjorde några fattningar på rakt spår som inte blev katastrof och några var tom direkt på hjälpen! Det finns hopp om att kunna rida ett program den 26e utan att skämmas. Duktig häst, han verkade också tycka det var mysigt att vara ute i vårsolen utan ländtäcke och få lufta pälsen lite! 

Kommentarer
Postat av: Ankie

Åhh vad kul med SB1!!! Förstå vad duktiga ni är!

Svar: Ja det är ju faktiskt lite galet! Men otroligt kul också :D
Emma

2013-03-19 @ 11:19:12
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0