Sol-snöstorm-sol-snöstorm

Väldigt mystiskt väder igår och definitivt ingen vår i sikte. När jag kom till stallet var det sol, när jag sadlade var det snöstorm, när jag red iväg var det sol och när jag hade ridit en stund kom snöstormen från ingenstans och det började blåsa som sjutton! Tur att jag var väl påklädd! Travade lite grann förbi sommarhagarna, Lego skötte sig exemplariskt och lyssnade både framåt och bakåt. Sen red vi lite på traktorvägen där det är kanske 200m som man kan rida fram och tillbaka. Så vi tog några vändor, tränade några galoppfattningar rakt fram som faktiskt gick helt ok. Sista vändan kom snöstormen och jag tänkte att skulle få in en fattning till på hemvägen så jag bröt av till trav och då blev Lego lite sur på mig. Så han stannade och backade ut på åkern. Knasboll! Han gav sig iallafall och vi kunde trava sista biten hemåt. Skrittade av förbi sommarhagarna och tillbaka tillsammans med Linn och Fancy som var ute på sin dagliga promenad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0