Klart godkänt programdebut!

Han skötte sig alldeles utmärkt idag! Guldstjärna till min okomplicerade lilla häst! Vi red fram väldigt kort, ca 5-10min. Han var lite spänd och pigg så red mest på långa linjer och få honom avspänd. Galopperade nåt varv på fyrkanten i båda varven och sen pustade vi lite i skritt innan det var dags! Roggan har ju sin speciella humor, så han frågade vad jag hade tagit med för ök denna gång! Haha, antar att det är hans sätt att säga att han tyckte Legolas såg fin ut! :-)

Programmet gick över förväntan! Traven kändes riktigt stadig och fin, försökte bara lotsa honom runt så mjukt och följsamt som möjligt. Lite vingligt såklart emellanåt men det kommer ju så småningom! Första galoppen blev det fel galopp men hann rätta honom precis i början av volten som sen blev bra! Halten gjorde han bra, har aldrig gjort halt där förut men han stod rakt och ok uppställd. Andra galoppen var han på!!! Fattningen direkt på hjälpen och sen busade han hela volten, slängde med huvudet och studsade! Buse! Verkar iallafall som han tyckte det här var skoj, eller så var det tråkigt och han ville liva upp det. :-) sista uppridningen kom jag upp sent för jag hann inte få tillbaka honom efter galoppen men sen var det ganska rakt och halten blev ok.

Supernöjd och han fick fina lovord av Roggan! "Flott häst med goda förutsättningar, bra gångarter, balans, mjukhet och elasticitet." Totalt 70,1% kanske lite snällt dömt men vi hade också avdrag på det som blev sämre.

Mamma var snäll och filmade så film kommer men vårt internet ligger nere så än så länge får ni nöja er med en rapport! :-)


Kommentarer
Postat av: Renée

Superbra ju! Vad duktiga ni är! :)

Svar: Tack :) Supernöjd verkligen!
Emma

2013-03-27 @ 08:55:26
URL: http://bambisens.blogg.se
Postat av: Sofie

Men gud vad lustig han e, så kan man ju inte säga!:O men kul att pålle va så duktig!

Svar: haha, ja, om jag inte kände honom så skulle jag nog ha blivit mer förvånad, men nu vet jag ju hur han är :P Ja, jag är så himla nöjd, längtar tlll riktig tävlingsdebut!
Emma

2013-03-28 @ 07:31:41
Postat av: Lotta

Grattis till en fin debut med fina procent. Jag förstår att du är nöjd, det ska du vara. Nu blev jag bra sugen på att anmäla Sibban till programridning också men vi är inte på långa vägar klara för det än känns det som.

Svar: Tack!! Det tycker jag absolut du ska göra! Hon såg ju jättefin ut på filmen. :)
Emma

2013-04-01 @ 19:50:54
URL: http://alotofhorses.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0