Dagens Legobit

Lite tömkörning på Åby. Han var fin i formen och rörde sig bra i både trav och galopp. Körde lite övergångar, skritt-trav, halt-trav, trav-galopp där fokus var på att han skulle svara kvickt på hjälpen. Det är ju lättare att gå på honom från marken när man jobbar dessa övergångar när han blir lite långsam än när man sitter på. Längtar tills banan hemma tinar, då blir det tömkörning en gång i veckan! Vi travade också lite bommar i båda varven som han tog sig över utan större problem. 
 
Tog ny exteriörbild också:
Han har biffat på sig över ryggen och rumpan tycker jag. Halsen är fortfarande lite tanig men den ska förhoppningsvis bli lite biffigare den också så småningom! Annars är han väldigt fin i hullet nu, precis lagom!

Kommentarer
Postat av: JennyM

Nej det gör jag egentligen inte, men det rann över när jag fick reda på att dom på kickoffen igår hade suttit och pratat skit om det när jag kom, för att sedan tala om för mig hur fantastiskt fin häst jag har.. Då behöver man ju inte besvära sig med att säga något alls, plus att dom kan gärna tänka saker och ting men man behöver ju inte sitta när massa andra människor sitter och hör?! Kommentarerna har jag fått flera gånger och orkar inte bry mig om särskilt mycket, det är ju tyvärr ganska mycket okunskap för som du skriver går det inte rida så små volter på en häst som inte klarar det.. Men detta var vuxna människor, och uppenbarligen läser dom min blogg så tanken är att dom kan få sig en tankeställare att dom kan hålla sådantdär för sig själva :)

2013-03-03 @ 20:57:42
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: JennyM

Jaa, men det känns så falskt bara, det är mest det som är tråkigt.. Inget kul att åka dit och vara trevliga mot dom när allting är så himla bra när dom pratar om mig. Men när inte jag är precis jämte så..
Jaja, jag lägger oftast sådant bakom mig när jag bara fått säga vad jag tycker, så vi får väl se.. Lägger ingen energi på det nu mera :)

Men du?! Detta är din 4åring väl? Han ser fin ut i kroppen tycker jag! :) Dessutom är han jättelik min väns primero avkomma, haha väldigt lika! :) Men himla vackra!

Svar: Ja, det är min :) Antar att du menar Carolines, visst är dem lika?! Det var det första jag tänkte när jag hittade hennes blogg! Verkar dessutom lika i temperamentet. :)
Emma

2013-03-04 @ 02:03:33
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: JennyM

Jaa precis, Carolines ja! Jättehäftigt ju! :)

2013-03-04 @ 12:43:37
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: Caroline

Japp, de är väldigt lika faktiskt ;)
Tror dock Lego är lite snällare än min legist just nu hihi. Skall bli kul att se vad det blir av dessa bröder som inte bara har DP gemensamt :)

2013-03-07 @ 11:46:07
URL: http://carolinelindh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0