Bra genrep

Zauron kändes toppenfin idag. Jobbade mycket under uppvärmingen att han skulle vara loss i höger och flytta sig ordentligt undan den skänkeln. Red sen lite passagesträckor där han jobbade på bra och fortsatte sen med lite passagetänk i öppna för att få mer schwung i den. Det var svårt men stundtals satte han sig bra och kom upp i fram. Detta ska vi jobba vidare med, vore ju kul om vi kunde komma upp i betyg 8 på skolorna. Om vi bara kan utnyttja passagen till att få bättre trav så är det nog inte omöjligt. Han är så stabil annars så det är det som saknas.

Red sen lite piruettjobb, mycket fin åt höger, den känns enkel nu! Härligt! Lite trassel i vänster så jag fick jobba ännu mer på att ha koll på yttersidan och red lite större arbetspiruett där han bara fick flytta sig för ytter i piruettgalopp. Tog hjälp av spö också och det underlättar men han blir lätt stressad så man får vara försiktig. Men vi gjorde två halvpiruetter som blev helt ok, med jämna språng om än de två första lite stor yta. Men det måste få vara så nu, hellre en 6a för att den är lite stor i början än 4 för att han slår om eller blir jämfota bak. Hoppas jag får till den på tävlingen, det kostar alldeles för mycket att missa piruetterna!

Travade lite mer sen och samlade upp till passage en kortis och han var hur fin som helt både i passagen men framförallt i traven. Tror aldrig han har travat med så mycket schwung och lätthet i framdelen. Kan gå bra på lördag om vi lyckas hålla ihop det på banan!

Träningen för Anna Svanberg imorgon blev tyvärr inställd då hon var sjuk i lunginflammation. Tråkigt! Hoppas det blir en ny helg. Funderar på att låta Legolas vila en vecka istället. Han har ju känts lite matt emellanåt och nu är det ju bara isigt hemma så måste ju åka iväg för att göra nåt vettigt. Den 21a ska vi tömköra för KG så det passar rätt bra att vila en vecka nu så hinner han gå nåt pass innan dess sen. Han fick nytt täcke och boots idag som jag beställde från Horze. Snabb leverans (4 dagar!) och bra kvalité verkar det vara. Det var ett fleecetäcke med hals, han har ju fått ärva ett som jag hade till min ponny, en stor 135a och det har varit lite tajt. Men nu fick han 145 och det passade utmärkt! Själv "fick" jag jättefina ridbyxor och en piké, så nu kan det bli vår tycker jag! :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Lycka till!!!

Svar: Tack!!
Emma

2013-03-08 @ 16:18:31
URL: http://filenochfighter.blogspot.com
Postat av: Sofie

Lycka till!! Håller tummarna från fjällen:)

2013-03-09 @ 08:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0