Båda svarta motionerade

Jag och Molle tog sällskap idag till Åby. Så smidigt att åka tillsammans, behöver inte fixa lasthjälp plus att det är roligt att rida tillsammans. Lego kändes ganska bra idag, traven var fin och reglerbar utan att gå ur form och övergångarna till/från skritt var fina. Galoppen kändes också bra, tränade lite fattningar som fortfarande inte är så jättebra men han fattar iallafall galopp men jag måste vara ganska tydlig med hjälpen. Men han var ganska bra i formen, stundtals lite öppen men kunde rida ihop honom rätt bra största delen även på rakt spår. Zauron gick ett lite lättare pass men han såg fin ut, vi ska träna för Maritha imorgon så då blir det finslipning på StGeorge inför nästa helg. 

Vi avslutade med att Molle fick sitta upp och känna på Legolas för första gången. Han är ju så himla snäll så tror hon kändes sig ganska trygg trots att han är ung. :) De travade lite i båda varven bara eftersom han redan hade gått en stund med mig. Han såg fin ut men han blev ganska liten när Molle satt på. Så storleksmässigt passar han mig bättre trots att han är 170 i manken. 

Tänkte passa på att åka till Åby även imorgon och tömköra om ridhuset är tomt alternativt skutta lite hinder. Sen blir det vila måndag och onsdag. Tisdag åker vi nog till Åby igen och torsdag ett liten kort uteritt hemma. Fredag är det ju träning Svanberg så jag hoppas att detta är ett bra upplägg så han orkar gå men ändå inte känns oriden. 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Han är verkligen fin Legolas. Ska bli kul att se han live på fredag. Vi laddar för Anna Svanberg träningen med uteritter på måndag och torsdag, troligen med dressyrsadel. Har svårt att ta mig till ridhus utan lasthjälp eftersom min röda inte går att lasta utan hjälp.

2013-03-02 @ 21:18:27
URL: http://alotofhorses.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Legobiten har ju bara en massa långa ben och inte jättemycket djup i sin kropp, då upplevs han nog som mindre med än mer långbent ryttare än med dig. Men roligt att få se sin häst ändå under annan ryttare. Disa o jag ska inte vara med för Anna, men jag ska försöka hinna kika lite från läktaren, får se om jag lyckas tajma in er!

Svar: Ja precis, kroppen är egentligen rätt så liten på honom! Ok, tråkigt men vore kul att ses iallafall. Hoppas jag inte blir för nervös, kommer säkert vara mycket folk som ska titta på träningarna...!
Emma

2013-03-03 @ 09:59:13
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0