Ute och galoppat!

Skyndade mig ut till stallet efter skolan för att hinna ut och rida lite innan mörkret. Har ni märkt att det är ljusare längre nu på eftermiddagarna? Underbart! Broddade om i bak och slängde på hoppsadel och skydd runtom och skrittade bort till sommarhagen. Försöker ju att rida med sällskap men det är svårt att få till på vardagarna så idag var vi ensamma. Men Lego är otroligt cool ute, avspänd och går fram överallt så jag är inte speciellt orolig. Men såklart är det bra att ha sällskap. Sommarhagen är dock inte så långt borta och jag informerade stallägaren om var vi höll hus. Vi travade och galopperade flera vändor fram och tillbaka längs det upptrampade spåret som finns där. Han var väldigt pigg, lite stark och jag vågar inte riktigt släppa på eftersom jag vet att han kan bocka och busa lite och dessutom är ju underlaget inte hundra. Han skötte sig bra idag men bromssträckan var lite väl lång. :) Kul var det iallafall och det är så skönt att han kan slappna av ute och vara så pass avspänd så att rida ute blir något positivt! Nu blir det vila imorgon så får vi se vad vi hinner göra i helgen eftersom vi ska på kurs för Anna Haag med Zauron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0