Bra pass!

Molle åkte med mig till Åby så jag fick lite extra hjälp från marken idag. Efter lite värmning jobbade vi med passagen där Molle hjälpte till med långpisk för att kunna peta på lite. Zauron är väldigt känslig så det behövs inte mycket alls men det ger lite extra skjuts! Han var superduktig, vi fick till flera steg var för sig där han faktiskt hängde kvar och kom uppåt i luften. Annars har han hittat bra gung och i bak gör han helt rätt men han har inte hittat hur han ska komma upp med frambenen än. Han har det ju inte naturligt i sig men jag tror han kommer kunna lära sig att trava mer mer luft i fram. Traven kändes jättefin efter detta och red lite skolor med härligt flyt!

Jobbade sen lite piruettgalopp på volt även här med lite assistans av Molle. Han gjorde det riktigt bra och jag kunde vända utan att han välte eller tog bakdelen före i båda varven. Idag var vänster bättre än höger för första gången! I höger samlar han bra men han blir lite långsammare i aktionen samt att han inte riktigt är rund i innersidan utan gärna vill räta ut sig. Men det hänger ju ihop med höger bog som alltid är lite problem i egentligen alla rörelser. Gjorde en helpiruett på diagonalen åt vardera håll som funkade bra! Börjar få kläm på piruetterna nu känns det som!

Avslutade med lite enkla saxar i galopp, dvs en sluta med byte till nästa där övergångarna faktiskt blev riktigt bra! Ska med hjälp av Maritha känna på hela Intermediere I-saxen på söndag när vi är på Tutis och har 60-bana. Men som det kändes idag blir det inga större problem. Avslutningsvis var det ett riktigt bra pass och jag ser fram emot söndag och nästa helg med träning för Anna Haag i två dagar :)

Legolas fick vila idag med, men tänkte tömköra imorgon om vi kan ta oss till Åby och rida ute hemma på söndag. Han har lyckats dra av halva tåkappan på en bakssko på nåt vänster, så den har börjat glida lite. Men än så länge sitter den och hovis kommer på måndag och slår på en ny sko. Så jag hoppas det funkar att motionera honom lite i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0