Blev en tvådagars!

Eftersom Molle skulle åka till Åby för att träna idag bestämde jag mig för att hänga på med Legolas och rida lite. Så skönt när man kan åka tillsammans plus att det blir lite roligare då. Han var hur som helst ganska lugn när vi kom fram, gick bra att sadla och så. Skrittade fram honom för hand en bra stund innan jag satt upp. Direkt när jag tog av grimman (brukar ha den över tränset när vi åker till Åby för att slippa tränsa i transporten) så blev han taggad. Maritha fick hålla i när jag satt upp och han mopsade sig lite. När jag kom upp var det bara full fart framåt ;) Men som han travade! Hur bra som helst kändes det och Maritha intygade också från marken att han travade riktigt fint. Han var också ganska stadig i formen från början, han brukar ju leka lite giraff i början men idag var han på plats direkt. Duktig! Tog lite galopp åt båda hållen också, både på fyrkant och lite 20-meters volt, vänster bättre än höger där han är lite obalanserad. Han busade till nån gång och körde ner huvudet och sköt lite rygg, mest för att det var kul att springa tror jag :) Vi har verkligen lite att jobba med i galoppen, där är han inte stadig för fem öre även om han börjar komma ihop lite. Vårens projekt!

För övrigt är han något oliksidig vilket också syntes igår på töm. I höger varv i både trav och galopp har han svårt att bli jämn på båda tyglarna och hålla sig på samma spår. Antingen flyter han ut eller så tränger han in. Antar att det bara är en balans/styrkefråga så hoppas det ger med sig med tiden.

Imorgon blir det vila, ska passa på att åka till Åby med Zauron och trimma lite på eftermiddagen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0