Tonårstrots

Skyndade mig ut efter jobbet så jag hann rida innan mörkret idag hemma. Började själv uppåt sommarhagarna där jag kunde trava lite fram och tillbaka. Inga problem att vända första gången, andra var han lite tryckig mot högerskänkeln men jag hade spö så hjälpte till med det. Då blev han lite putt och stannade istället och ignorerade mig helt! Det släppte iallafall efter en stund och vi kunde trava vidare. Fortsatte på vägen där vi fick sällskap av Zauron på töm med Molle. Jag vände före dem så jag hade dem bakom oss och då var det inga problem att vända och rida fram och tillbaka. Red några gånger så och sen in några varv på banan där vi gjorde lite övergångar. Han var bra i formen idag, väldigt stadig och fin i övergångarna. Molle var klar med Zauron så hon ställde in honom och tog med långpisken så skulle vi testa att vända själva på vägen. Gick bra första gången, då var han som vanligt. Så jag provocerade lite och gjorde halt på hemvägen för att sedan sätta igång igen och där kom istadigheten tillbaka som ett brev på posten. Men nu var ju Molle med och kunde gå på honom så vi kom ju ur det. Men vid ett tillfälle hoppade han rakt in i en stor snöhög som var dryga metern och där var det ju väldigt jobbigt att ta sig ur så jag hoppas han lärde sig nåt. Och det var ju skönt att det inte var i diket! Knäppskalle. Vi körde lite korta sträckor fram och tillbaka för att få ordning på problemet och han gav sig till slut. Han travade iallafall väldigt luftigt och spänstigt och var fin i formen. Men vi får nog göra om detta några gånger till så han släpper dessa dumheter! I stallet efteråt var han lite frustrerad på oss tror jag. Lite bökig på gången och när han väl kom in i boxen började han vandra och gräva i bädden trots att han hade både hö och krafft. Han verkade vara upprörd över att ha blivit besegrad. Det är ju iofs skönt att se att han har lite egen vilja också men han får ju gärna lägga sin energi på att göra matte lite extra nöjd istället för att göra tvärtemot. :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som Don och Lego är rätt lika just nu ;)

Svar: Ja, de är ju trots allt halvbrorsor :)
Emma

2013-03-01 @ 08:32:30
URL: http://carolinelindh.wordpress.com
Postat av: ankie

Härligt att läsa att du tar tag i problemen! Sunt tror jag, många vågar inte för att de är rädda, blir aldrig bra i slutändan då... Keep up tjat good work :D

Svar: Ja, jag känner att jag vill ha en häst som gör som jag säger i alla lägen och inte ska ens ska komma på tanken att trotsa. Speciellt eftersom han är stor och jag liten. Har ju inte en chans att rå på honom om han skulle bli en trotsig häst. Så nu får han lära sig från början hur man ska sköta sig!
Emma

2013-03-03 @ 12:04:32
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0