Tävlingsplanering

Har gjort en tävlingsplanering för våren. Så får man hoppas att de båda svartingarna håller sig friska och krya så vi kommer ut på lite saker :) Siktar på nationella tävlingar med Zauron, lika bra att komma ut i hetluften och få rutin då jag är osäker på om jag kommer hinna med att tävla honom när jag är klar med min utbildning. Men jag vill fortsätta, får vi ordning på passagen så kommer vi ju kunna starta högre och det vore ju hur kul som helst! Med Legolas är det mesta preliminärt, allt beror på om han känns redo men målet är att komma ut på 1-2 tävlingar under våren iallafall så han har varit ute lite innan höstens championat. 
 
Zauron
24 februari, Jälla, KM 2012, omgång 3, Intermediere I (Debut under tävlingslika former)
 
9 mars, nat Fagersta, StGeorge
 
6-7 april, nat Segersta, StGeorge + Intermediere I (debut på riktigt!)
 
Preliminärt 13-14 april, reg/nat Högbo, propp har ej kommit ut än. (åker nog bara en dag)
 
3-4 maj, nat Eskilstuna, StGeorge eller Intermediere I (åker nog bara en dag)
 
Preliminärt 18-19 maj, nat Djurgården, StGeorge + Intermediere I
 
1-2 juni, nat meeting Vansbro, StGeorge + Intermediere I
 
Legolas
26 mars, programridning Tuthammar, program ej bestämt. LC:1 el. LB:2
 
28 april, KM 2013, omgång 1, program ej bestämt. LC:1 el. LB:2
 
preliminärt 12 maj, lokal Uppsala DS, LB:3 (eftersom det är hemmaplan, dock bara om han känns redo för detta program)
 
21 maj, lokal Enköping FRK, LB:2
 
Preliminärt 2 juni, lokal Enköpings RK, ingen propp ännu. 
 
 
Med Caligo är planen att visa honom uppe i Högbo 18-19 maj om Molle bestämmer att han ska visas. Det beror lite på hur han växer och utvecklas under våren. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Med din låångbening till häst skulle jag ha satsat på LB:2 för att få ett program på lååång bana. LB:2 tycker jag dessutom det är mer flyt i än LC:1 som har sina trassliga övergångar i serpentinerna.

Svar: Ja fast jag tycker galoppdelen är bättre för honom i C:1. Travdelen har jag inga problem att rida på kort bana och i C:1 har man ju galoppen på 20m volt och ingen snett igenom.
Emma

2013-02-16 @ 21:05:13
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Ankie

Åhhh vad roligt!!! Både med ettan och att ha tävlingar inplanerade med alla hästarna!!! Ihhh! ;)

Svar: Jaa, superkul! Bara de får hålla sig friska och krya nu...!!
Emma

2013-02-17 @ 16:55:21
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0