Genrep

Trimmade Zauron idag tillsammans med Fia och Fighter. Trevligt med sällskap och roligt att rida tillsammans, sånt ökar motivationen! Zauron kändes fin, efter lite uppvärming jobbade vi lite i trav där jag varvade lite skolor med att försöka hitta passage på långsidorna. Han kämpade på bra och vi fick några steg då och då! Skolorna kändes fina, han dyker något i höger när jag får fatt på böjningen så det får jag se upp lite med. Red sen lite piruettjobb där jag verkligen börjar få koll på grejerna nu. Jobbade lite arbetspiruett men inte så länge åt vardera håll och red sen lite halvpiruetter. Förberedelsen är verkligen A och O, jag måste ha igenom böjningen och ställningen innan jag börjar vända, då blir det bra! Får se om jag lyckas imorgon men jag ska verkligen försöka rida i piruetterna imorgon. Kände på nån galoppsluta som kändes fin och lite serier. Han var väldigt pigg när jag travade av och ville helst dra iväg i ökad trav men när jag suttit av såg han faktiskt rätt trött ut så det tog nog lite på krafterna ändå. Hoppas vi är fit for fight imorgon och inte alltför ringrostiga på att rida program så kan det nog gå riktigt bra! 

Kommentarer
Postat av: fia

Jätteskoj och inspirerande ( en vacker dag ska vi också träna på serier...)
Hojta gärna till nån mer gång, jag rider ju där rätt ofta!

Svar: Ja, jag är ju också där minst en gång i veckan så det får vi göra om :) Hör av mig nästa gång!
Emma

2013-02-10 @ 17:20:47
URL: http://Filenochfighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0