Nytt pers!

Efter uppladdningen som bestod av fyra dagars vila-ett träningspass med mig-ett pass på vägen med Molle-tömkörning på vägen hemma, var väl förväntningarna inte jättehöga på dagens start. Visserligen vet jag att Zauron är en sån häst som inte behöver ridas igenom och gå mycket inför en tävling men ändå. Det har inte varit optimala förutsättningar! Min tanke var att jag skulle ha tränat i söndags och sen ridit en dag till i veckan men nu blev det ju som det blev eftersom han var hängig i lördags och vi inte ville riskera nåt så fick han vila ett par dagar.

Men dagens start gick ju riktigt bra! Nytt rekord med 65,3 % och dryga procenten upp till placering i ett tufft startfält med många kändisnamn och fina hästar. Jag hade riktigt bra tryck i traven tyckte jag, tyvärr lite för mycket då vi fick galopp i första travökningen. Men sen så flöt det på bra och vi hade tom 7,5 av en domare på en öppna! Missade också i ena skrittpiruetten där han tappade energi men å andra sidan så var samlade skritten helt ok för att vara Zauron och vi hade bara underkänt av en domare. Galoppen kändes något mattare än traven, vänster piruett medvetet något stor (för att klara den). Höger ganska bra centrerad men skulle ha vänt runt på färre språng. Det är ju det där med att våga vända och lita på att han fixar det nu. Serierna klockrena, treorna snäppet bättre kvalité (här hade vi en till 7,5a!). Supernöjd och taggad inför att debutera ettan imorgon!

Inser också att våra mål inför säsongen snart är avklarade och det är bara april! De var att:
- Rida StGeorges på 65 % Avklarat! 
- Rida Intermediere på godkänt (60%) Kanske vi fixar redan imorgon!
- Lära oss att göra byten i varje På gång men klarar som mest 3 just nu...

Så det ser ut som att jag får sätta nya mål helt enkelt, får fundera på det efter helgen och återkomma!
Film från idag:

Kommentarer
Postat av: Renée

Härligt Emma! Jag håller tummarna att det går lika bra imorgon. :)

Svar: Tack :D
Emma

2013-04-06 @ 23:46:17
URL: http://bambisens.blogg.se
Postat av: Ankie

Och hur bra gick inte debuten då?! GRATTIS!!!!!

Svar: Stort tack! Supernöjd!!! Kommer film och inlägg om det alldeles strax :)
Emma

2013-04-07 @ 16:34:29
URL: http://ankiesen.blogg.se
Postat av: Anette

Hur roligt är det inte att få revidera sina mål så där på en gång. Jättegrattis till era framgångar!

Svar: Tack så mycket! Det var lite oväntat att nå målen redan men himla roligt såklart. :) Jag håller alla tummar för att du och Russin är tillbaka på banan snart igen!
Emma

2013-04-10 @ 09:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0