Täckesshopping

Jag har beställt lite nya täcken till Lego inför hösten. Dels ett regntäcke med hals i 1200 D samt en liner på 300g att ha under när det blir riktigt kallt (har sedan tidigare ett 100g täcke att ha under mittemellanperioden). Detta beställde jag från Strömsbergs gård. Sen ville jag ha ett regntäcke med hals som är lite tunnare (600D) att ha såhär på sommaren eller när det fortfarande är varmt men det regnar/är superlerigt i hagen och man har inte tid att borsta i 2 timmar varje dag. (Lego har visat sig vara riktigt duktig på att rulla sig) Hur som helst, Zauron har ett sådant och jag hittade ett likadant på Stigbergs gård. Detta täcke har utgått (just denna modell som var lite billigare) så jag blev glad när jag hittade det där. Beställde alltså ett rött sådant därifrån. Sen åkte jag till Rhodos en vecka, det skulle ta ca en vecka att få hem grejerna. Men när jag kom hem hade jag inte fått något paket alls. Mailade och undrade vart mina grejor hade tagit vägen. Susanne på Strömsbergs gård ringde upp samma dag och var väldigt förvånad då de hade skickat grejerna. Hon sa att de då måste spåra paketet hos DHL som kunde ta 3 mån (!!) och att det då var bäst att hon skickade ett nytt paket till mig. Dock var halsen slut, så jag skulle få vänta en vecka. Men det gör mig inte så mycket så vi bestämde så.

Stigbergs gård mailade jag två gånger och de ringde upp efter ett tag. Sa att de hade missat min order eftersom de hade ett nytt system som de inte riktigt lärt sig än. Hur som, täcket var slut i rött men de hade i brunt så hon kunde skicka ett nästkommande dag. Lite konstigt tyckte jag, då jag trodde det bara fanns i rött, men tänkte att det hade väl kommit in fler färger då. Paketet kom ganska snabbt efter ca 3 dagar men tror ni inte jag får ett täcke utan hals?? Och dessutom finns det inte ens fästen till en hals...! Jag har alltså inte fått det täcket som jag beställde eftersom på bilden var det ett rött med hals och det stod ingenting om att halsen inte ingick. Klart man tror att det man beställer är det som är på bilden??

Något irriterad så mailar jag tillbaka igen och det är inga problem att skicka tillbaka och få pengarna tillbaka. När jag senare frågar om vem som står för frakten får jag svaret "Tyvärr kan vi inte bistå med det. Vår bild var missvisande men inte texten". Men va? Vad spelar det för roll? Det är ju ändå de som har fel information på sin hemsida. Dessutom stod det ingenting om att halsen inte ingick så därför var ju texten missvisande också? Dessutom kom ju täcket ca 3 veckor efter jag hade beställt efter att JAG hade kontaktat dem. Jag skrev tillbaka iallafall att jag inte tyckte det var mitt fel och att de borde stå för frakten, så vi får se vad de svarar. Men nu vet ni, att beställ inte därifrån, man kan tydligen inte lita på vad som står på hemsidan. För att inte tala om deras service... Om de inte vill stå för frakten, kanske det är billigare att sälja täcket på tradera eller nåt. Nån som vill ha ett tunt regntäcke utan hals från Amigo/Horseware i 145cm?

Hur som, jag beställde den nya modellen av detta tunna regntäcke från strömsbergs istället och där har de verkligen ett trevligt kundbemötande. Det var inga problem att lägga till ett täcke till min order, kunde betala med kortet över telefon och de skulle få in halsen idag eller imorgon och mitt paket skulle skickas så fort som möjligt. De har även kontaktat mig flera gånger och uppdaterat mig på statusen om min leverans. Rekommenderar verkligen att beställa därifrån, dessutom har de riktigt bra priser på Horseware-täcken!

Nu hoppas jag bara att täckena passar när de väl dyker upp så jag slipper fler problem!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ANMÄL!!!
Tyvärr är Stigsbergs inte alls särskilt service-majnade. Jag har också råkat ut för krångel, men körde hotvarianten och fick tillbaka allt som jag skulle ha.

Svar: Ja jag får väl också ta och göra det. Ska se om de svarar under morgondagen annars blir det ett riktigt otrevligt mail :P De kan ju åtminstone svara när man skickar mail! Usel service verkligen...
Emma

2012-09-12 @ 21:25:03
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Ankie

Ahh men skit också, sånt där är tydligen vanligt i hästbranschen känns det som. Service är inget de vill hålla på med. Tyvärr har ju oftast de affärerna något bedömningssystem där man kan skriva hur man upplevt det. Det är ju rätt bra på större affärer som pixmania osv för då vet man vad man beställer av för företag...

Hoppas det löser sig!

Svar: Nä precis, jag lyckas kanske iaf avskräcka mina få läsare här att inte handla därifrån :) Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail, postade paketet igår och det kostade 150 :- Mycket pengar för en fattig student...
Emma

2012-09-13 @ 10:51:33
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0