Morgonpass

Hade utsläpp i stallet idag så det var bara att stiga upp i ottan och ta sig dit. Regnade lite när jag gick upp men det blev faktiskt uppehåll när jag skulle ta ut hästarna. Lego och Zauron fick stanna kvar inne eftersom de skulle motioneras. Började med liten Lego som var väldigt laddad, han är inte så van vid att jag rider på morgonen innan han får gå ut så det är klart det är lite konstigt. Han fick springa på lina lite först eftersom jag misstänkte att det skulle bli full fart framåt. Mycket riktigt blev det så, han fick busa av sig lite och sen satt jag upp. Han var fortfarande spänd och väldigt pigg så jag lät honom bara gå på framåt så vi galopperade ganska mycket där han bara fick rulla på. Han blir lätt överenergisk när han är spänd har jag märkt. Hur som, efter ett tag kunde han slappna av lite men det blev mest ett joggpass idag och gjorde inte så mycket förutom att styra runt och försöka få honom avspänd.

Zauron hade stått kvar inne och laddat så han var också full av energi. Tränade lite piruettgalopp och vändningar som till höger gick riktigt bra. Till vänster vände jag bara nåt språng och sen red rakt för att han inte skulle förekomma mig och börja vända själv. Red lite galoppslutor som flöt på bra och lite serier som satt som en smäck ända ner till vartannat. Gjorde några enstaka ettor också, 2-3 stycken i rad! Avslutade med lite skolor i trav där vi varierade tempot, kändes riktigt fin!

Tog sin lilla tid men det är skönt att ändå vara klar med allt före lunch och att allt stallfix är klart! Måste ju dock åka tillbaka vid insläpp för att göra rent Legos sår och spola benen, vi är inte direkt bortskämda med grushagar men uppländsk lera är ju härligt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0