Blöt

Trodde jag skulle klara mig undan regnet men så blev det inte. Trimmade lite med Zauron på banan. Började dugga lite men det var inte så farligt. Blev ett ganska bort pass, fokuserade på rakriktning i galoppen, samlade på rakt spår och det gjorde han riktigt bra. I traven red jag mest tempoväxlingar och övergångar mellan riktigt kort trav och lite längre steg. När jag skulle skritta av var jag inte så blöt faktiskt men sen kom det en riktigt skur så både jag och Zauron var dyngsura när vi kom in i stallet. Kul.... Tur att Lego hade vilodag, hade ingen lust att rida en häst till. Imorgon ska vi rida ut med Karin och Hanna, hade ju tänkt stubben, men med tanke på det regn som kom nu får vi nog tänka om. Står att det ska regna imorgon också så det blir förmodligen en blöt tur... Tar nog Zauron på eftermiddagen om vädret är blött imorgon fm och hoppas på torrrt då.
 
Har förresten anmält lego till löshoppning 2 ggr i oktober för Johan Becker. Ska bli kul med lite omväxling plus att han kanske får lära sig hoppa lite bättre!
Legolas väntar på maten!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Löshoppning hos oss? Tid? Tänkte om jag kunde samtajma för att prova snygg jacka

Svar: Ja, precis! Åsa skulle återkomma om tid. Förra gången började de ju vid 18, så det blir väl nån gång mellan 18 och 22 :) Ska komma ihåg att ta med jackan i så fall!
Emma

2012-09-27 @ 22:56:25
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0