Back in business

Nu är jag tillbaka efter en underbar vecka på Rhodos med sol och värme. Och vad väntade mig när jag kom hem igår? Jo, sol och värme. Nåväl, konstigare saker har ju hänt och idag är ordningen återställd till mulet och förmodligen kommer regnet i vanlig ordning besöka oss. Efter att ha varit utan internet (frivilligt!) och helt utan hästar i en hel vecka blir det desto mer av den varan den här veckan. I helgen väntar UDS meeting på Tutis där vi startar B:5 på lördag och StGeorge på söndag. Molle har åkt bort med jobbet tis-tors så jag har Zauron för mig själv att ladda upp på inklusive träning för Maritha imorgon. Tänkte mig jobb på banan idag och trädan på torsdag och sen tömkör Molle på fredag.

Legolas har fått springa tre gånger på töm under förra veckan. Dag 1 var han superpigg och hade varit jätteduktig och orkat galoppera på 15m volt flera varv! Dagen efter var han jättetrött så då blev det ett kort pass men där han ändå skötte sig bra. Sen blev det två dagars vila och nya tag i lördags då han var lite mer normalpigg och hade varit jätteduktig. Enda smolket i bägare är att han har lyckats skära upp sig i hagen på vänster fram strax ovanför hoven på ballarna. Ganska djupt sår och det ser inte så kul ut men han är inte halt och verkar inte ha speciellt ont av det även om det är lite jobbigt när matte ska spola rent och tvätta. Men lite sårtvätt kan man väl leva med så länge han mår bra i övrigt. Beställde ju nya täcken till honom med hals innan jag åkte eftersom han har visat sig vara en riktig stjärna på att rulla sig i den djupaste lera, men inget av dem har kommit. Mycket märkligt då det skulle ta en vecka... Har iaf fått tag på strömsbergs gård som lovade att spåra min leverans och skicka ett nytt paket, dock var halsen såklart slut så jag får vänta en vecka till. Det andra täcket från Stigbergs som jag inte fått tag i än, vet jag inte vart det är. Och det var det täcket som jag ville ha mest eftersom det är ett tunt regntäcke som passar bra nu när det fortfarande är ganska varmt ute. Får se om det dyker upp eller om de hör av sig.

Idag ska jag rida båda hästarna, Legolas har vilat sen i lördags så vi får se vilken nivå av energi han ligger på idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0