Söndagsåkning

Skrev detta inlägg igår mer utförligt men blogg.se-appen ville inte samarbeta. Så ni får hålla tillgodo med ett mer sammanfattat inlägg. Det blev iallafall dubbla vändor till ridhus igår. Först på morgonen med Zauron till Tutis för lite träning. Mamma var med och filmade så nu vet jag hur det såg ut och vad jag ska tänka på till tävlingen. Ledordet var nog att förbereda lite bättre, samla upp och engagera honom. Framförallt i piruetterna och serierna men även i traven för att få mera schwung och uttryck. Han kändes fin emellanåt men ibland hittade han på lite egna saker så vi fick korrigera och göra om. Måste försöka åka nån dag till ridhus denna vecka också för att få trimma lite extra inför söndag.
 
Legolas fick åka till Åby på eftermiddagen. Först ville han inte åka men efter lite övertalning gick han in snällt, tror han testar mig lite (om än i väldigt små proportioner). Provar om han verkligen behöver stå still vid uppsittning, måste åka låda och så vidare. Han skötte sig bra på Åby, det var två hästar där när vi kom men efter ett tag blev vi själva, han gnäggade en gång men sen var det bra. Traven kändes fin och där blev han stadig och vi kunde rida lite serpentiner och volter. Galoppen är svårare och vi jobbade varvat rakt spår och stora mittvolten, det kommer nog dröja ett par månader innan han orkar galoppera tävlingsmässigt. Men vi ska ju inte ut och tävla nåt än på ett tag så det gör ju inget! Han stod iallafall bra och stilla i trailern både dit och hem och var väldigt duktig att lasta ur. Han väntar på mig även om han börjar backa så stannar han när jag håller emot med grimskaftet och väntar tills jag säger varsågod. Duktig! 
 
Det blev verkligen en effektiv dag igår, hade stallet både morgon, intag och kväll och så hann vi byta däck på trailern också. Mamma var med hela dagen och hjälpte till, annars hade jag nog aldrig hunnit eller orkat med. Idag blir det ingen ridning, riktigt ruggväder, tur att vi åkte iväg igår! Ska åka ut lite senare och pyssla om honom bara! 

Kommentarer
Postat av: Fia

Hoppning är ju bland det roligaste och läskigaste på samma gång!

Svar: Ja men verkligen! Men hoppryttare på heltid blir jag nog aldrig :P
Emma

2012-10-31 @ 13:17:49
URL: http://filenochfighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0